ΑΡΘΡΑ

Πόσα κιλά πρέπει να χάνω;

Πόσα κιλά πρέπει να χάνω;

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας συστήνεται η απώλεια βάρους των 4, το πολύ 5 κιλών το μήνα. Τόσα χρειάζεται ο οργανισμός, ώστε να χάνει μόνο λίπος. Σε περίπτωση απώλειας μεγαλύτερης των 4-5 κιλών ανά μήνα χάνεται μυϊκή μάζα και υγρά τα οποία ο οργανισμός θα ανακτήσει εκ νέου, διότι είναι απαραίτητα για την διατήρηση της ισορροπίας και κατ’ επέκταση της υγείας του... Διαβάστε περισσότερα


Ποιο είναι το ιδανικό μου βάρος;

Ποιο είναι το ιδανικό μου βάρος;

Δεν υπάρχουν νόρμες που να καθορίζουν το ιδανικό μας βάρος, διότι αυτό καθορίζεται από ένα εύρος τιμών και δεν περιορίζεται απλά σε ένα νούμερο. Για να διαπιστώσει κανείς εάν βρίσκεται στο ιδανικό του βάρος μπορεί πολύ απλά να πραγματοποιήσει μια λιπομέτρηση όπου δίνει πληροφορίες για το λίπος του οργανισμού και για τον δείκτη μάζας σώματος. Ο ΔΜΣ είναι ένας αριθμός που προκύπτει από το βάρος... Διαβάστε περισσότερα


Συντήρηση μετά από δίαιτα

Συντήρηση μετά από δίαιτα

Το πιο σημαντικό κομμάτι ύστερα από τις αρχές της διατροφής που μας δίδαξε ο διαιτολόγος μας είναι να εφαρμόσουμε ένα πρόγραμμα συντήρησης. Η συντήρηση συχνά αποφεύγεται, διότι ο μόνος στόχος του πελάτη είναι πώς θα χάσει σύντομα βάρος και όχι πώς θα το διατηρήσει... Διαβάστε περισσότερα


Με ποια κριτήρια πρέπει να επιλέξω έναν επιστήμονα διατροφής ώστε να χάσω βάρος;

Με ποια κριτήρια πρέπει να επιλέξω έναν επιστήμονα διατροφής ώστε να χάσω βάρος;

Κατά καιρούς έχετε συναντήσει ανθρώπους διαφόρων ειδικοτήτων όπου απλά με την παρακολούθηση κάποιων σεμιναρίων σας παρουσιάζονται ως ειδικοί της διατροφής, σας υπόσχονται γρήγορη απώλεια βάρους συχνά καταστροφική για την υγεία, αλλά τελικά και αναποτελεσματική, αφού οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται δεν βασίζονται σε βασικές επιστημονικές αρχές.

Πολλές είναι οι κρέμες με αδυνατιστικές ιδιότητες, τα υποκατάστατα τροφής όπως χυμοί, σκόνες, ροφήματα, χάπια αδυνατίσματος, οι φόρμες εφίδρωσης και τα μηχανήματα παθητικής γυμναστικής που σας υπόσχονται απώλεια βάρους. Μήπως δεν τα δοκιμάσατε? Και αν όχι,... Διαβάστε περισσότερα


Κανόνες και συμβουλές για ισορροπημένη διατροφή

Κανόνες και συμβουλές για ισορροπημένη διατροφή

(απευθύνονται σε όλους τους ανθρώπους με εξαίρεση αυτούς οι οποίοι λόγω κάποιας παθολογικής κατάστασης ή ιδιαίτερης συνθήκης δεν τους επιτρέπεται η κατανάλωση ορισμένων τροφίμων ή χρήζουν εξειδικευμένης διατροφής)

  • Πίνουμε 8-10 ποτήρια νερό την ημέρα
  • Πίνουμε 1 ποτήρι νερό 5-10 λεπτά πριν από τα κύρια γεύματα (πρωινό - δεκατιανό - βραδινό)
  • Τρώμε κάθε 3 ώρες (όχι αργότερα από 3 ½ και όχι νωρίτερα από 2 ½ ώρες)... Διαβάστε περισσότερα


Συστάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας

Συστάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας

Διατροφικές συμπεριφορές γονέων για την ανάπτυξη διατροφικών δεξιοτήτων
των παιδιών τους.

Προκειμένου να αναπτύξουν τα παιδιά μας συναισθήματα επάρκειας, ότι είναι ικανά να καταφέρουν πράγματα οφείλουμε να τα ενισχύσουμε... Διαβάστε περισσότερα


Τι είναι οι τροφικές διαταραχές και πώς εκδηλώνονται;

Τι είναι οι τροφικές διαταραχές και πώς εκδηλώνονται;

Οι διατροφικές διαταραχές μπορούν να θεωρηθούν σαν την νέα μάστιγα της εποχής, καθώς πριν από αυτήν προηγείται ο αλκοολισμός, η χρήση ναρκωτικών ουσιών και άλλες παρόμοιες αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε τι είναι οι διατροφικές διαταραχές, πώς εκδηλώνονται και τι επιπτώσεις τις συνοδεύουν.

Οι ψυχογενείς διατροφικές διαταραχές και τα αίτιά τους είναι πολυπαραγοντικά και συνδέονται άμεσα με συναισθηματικές και ψυχολογικές διαταραχές... Διαβάστε περισσότερα


Ο ρόλος των πεποιθήσεων στη δίαιτα

Ο ρόλος των πεποιθήσεων στη δίαιτα

Αρχικά χρειάζεται να δοθεί μια ερμηνεία για το τι είναι η «πεποίθηση», ενώ στη συνέχεια θα κατανοήσετε με ποιόν τρόπο εμπλέκεται στην προσπάθειά μας να χάσουμε λίπος, και με ποιόν τρόπο μπορούμε να βοηθήσουμε τον εαυτό μας  ώστε να αλλάξει τις αρνητικές πεποιθήσεις που στέκονται εμπόδιο στην προσπάθειά μας.

Η «πεποίθηση» είναι η απόλυτη βεβαιότητα ότι αυτό που πιστεύει ή ισχυρίζεται κανείς ισχύει πραγματικά, ενώ στο σύνολό τους οι πεποιθήσεις αποτελούν το σύνολο των αρχών στις οποίες καθένας... Διαβάστε περισσότερα


Διατροφή και αύξηση της μυϊκής μάζας

Διατροφή & αύξηση της μυϊκής μάζας

Το παρόν επιστημονικό άρθρο αποτελεί βιβλιογραφική εργασία της διατροφολόγου – διαιτολόγου Μίαρη Παναγιώτας, το οποίο βασίζεται σε έγκυρες επιστημονικές μελέτες άλλων ερευνητών και πραγματεύεται το κατά πόσο μπορεί να βοηθήσει η λήψη πρωτεϊνών στην μυϊκή ανάπτυξη και ποια είναι η επίδραση της υπερκατανάλωσή τους... Διαβάστε περισσότερα


Οδηγίες για διατήρηση βάρους στις καλοκαιρινές διακοπές

Οδηγίες για διατήρηση βάρους στις καλοκαιρινές διακοπές

Το καλοκαίρι αποτελεί μια πολύ καλή εποχή για οποιονδήποτε θελήσει να μειώσει το σωματικό του λίπος ή να προσέξει λίγο περισσότερο τη διατροφή του. Ο λόγοι για τους οποίους οι περισσότεροι επιλέγουν να ξεκινήσουν ένα πρόγραμμα διατροφής αυτήν την εποχή του χρόνου είναι α) η μειωμένη όρεξη λόγω αυξημένης θερμοκρασίας η οποία προκαλεί αίσθημα κορεσμού και δυσφορίας, β) η αύξηση στην κατανάλωση των περισσότερο γευστικών καλοκαιρινών... Διαβάστε περισσότερα


Διατροφή και κυτταρίτιδα

Διατροφή & κυτταρίτιδα

Η παρουσία της κυτταρίτιδας με τη χαρακτηριστική όψη στο δέρμα φλοιού πορτοκαλιού είναι ένα αισθητικά μη αποδεκτό πρόβλημα για τις περισσότερες γυναίκες μετά την εφηβεία, επηρεάζοντας ένα ποσοστό 80-90% των περισσότερων γυναικών. Η κυτταρίτιδα δεν θεωρείται ως παθολογική κατάσταση αλλά ως μια αισθητική ενοχλητική πτύχωση του δέρματος... Διαβάστε περισσότερα




  • Facebook
  • Google+
  • YouTube
  • Ένωση Διαιτολόγων - Διατροφολόγων Ελλάδος ΕΔΔΕ